Feeds:
Innlegg
Kommentarer

Archive for 2. juli 2011

Vel, så har jeg lest Kristian Lundbergs ‘Yarden’ og Monica Isakstuens ‘Alltid nyheter’. I dag reiser vi på ferie, så omtalene kommer om noen uker, men jeg må bare si at du må bare lese Isakstuen for hvert ord lodder dypt og er helt sant (for meg) – kommer tilbake til saken. Ellers må jeg si meg uenig i Gabriel Vosgraff Moro som sier i intervju hos Dipsolitteraten:  «Problemet med mange blogger er at de mangler et redaksjonelt ledd som kan kvalitetssikre innholdet. Det er alltid viktig med flere lesere av en tekst før den publiseres.» Vel, noe av poenget med blogger er at det ikke er et redaksjonelt ledd som kvalitetssikrer (redigerer) innholdet, er det ikke? Det er folkets røst. Lik det eller ikke. Det er opp til de gløgge leserne å lese de bloggene som appellerer. Dette er demokrati i praksis. En blogg har et mye mer uformelt og muntlig preg enn annen type tekst og ligner således mer en diskurs eller samtale enn en formell anmeldelse.

Dette var også det jeg svarte hos Dipso. Det er fint å reflektere rundt bokbloggingens betydning (og ikke-betydning). Vel. Da er det tre uker sommerferie, hvor jeg kommer til å være langt unna både pc og verdensveven, men lese skal jeg! Mange titler, mange nasjonaliteter, mange sjangere – å lese er en multitilværelse.

Jeg ønsker alle der ute en god sommer – så nettes vi om tre uker!

Read Full Post »